Edi och Felise 12-01-23

Tanken var ju att jag och AV skulle rida ihop idag som vi gjorde förra måndagen men hon hade tydligen trillat under sin stalltjänst (AV går kandidatåret på flyinges hippologprogram) så jag red med Emilia istället. Emilias häst är en treåring under inridning medan min är sisådär 13-14år och tävlad i dressyr. Men ibland fick ändå Bella (Emilias häst) vara draghjälp till min för att han fånade sig och blev rädd för saker.


Red i Crafoordhallen som är 40x80m och snirklade runt lite som jag kände för. Det är klart jag följer ridhusreglerna och så men där inne är det så stort att man nästan inte behöver tänka så mycket. Tanken var att Annavera skulle komma och kolla men hon fastnade i skolarbetet så det blev inte så.

Han kändes inte riktigt lika fin som han gjorde förra veckan men då hade jag ju hjälp av AV. Han var lite spändare än förra veckan och gick med huvudet högre upp. Däremot höll han knappt på alls att fåna sig i hörnen vilket han gjort innan.

Avslutade inne på Täckta banan med lite travökningar och för att han skulle få igång det egna drivet och WOW vilket steg den hästen har när han sätter den sidan till! Bästa var när jag ökade traven bredvid Emilia som galopperade och båda hästarna verkligen tuffade på framåt, finfint liksom.


Skrittade sedan hem och mötte Den Livsfarliga Moa på vägen. Nämde jag att Edi är en mes?
Fixade Edi, putsade hans grejer, borstade Felice och en massa andra smågrejer jag inte hann göra innan jag red.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0