Färdigklippt

Preeciiiiis hemma från stallet nu. 
Har klippt en häst själv för första gången och Edi fick bli mitt offer.Eller ja offer är väl inte rätt ord för trots att jag tabbar mig emellanåt står han helnöjd i stallgången med öronen åt sidorna. Helt själv gjorde jag väl inte det, Annavera klippte huvudet och lite på andra trixiga ställen men i alla fall.

Flickjakel: Det blev inga mönster på baken på den här.
Det är ju trots allt ingen ponny.. xD

3 timmar tog det att klippa en häst. Helt och hållet, lämnade bara en fyrkant under sadeln. Den andra hästen tog väl 1,5 skulle jag tro men då med en halvtimmes matpaus i mitten för vi trodde maskinen gått sönder. Den hästen klippte Annavera själv eftersom Felice ALDRIG blivit klippt med maskin innan och vi inte visste hur hon skulle reagera.

Så vi hade båda hjälm, jag höll i istället för att binda upp och så bunkrade vi upp med morötter bara för att klippa en häst som är kolugn och tyckte öronpropparna var värre än klippningen. Enda var när AV klippte precis under hakan och då ruskade hon på huvet och det var allt.

Snacka om snopet när man förväntar sig ett vilddjur utan desslike och får Ferdinand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0