Julkurs 4/1

Anmälde mig lite oplanerat sådär till en av ridskolans julkurser trots att jag egentligen inte rider där längre. Har ju inte ridit ordentligt på VÄLDIGT länge så det kändes som en bra idé.

Fick rida på Idefix som är en väldigt stor häst. Under uppvärmningen känns han alltid som om det fanns ett gångjärn på mitten och han inte riktigt sitter ihop. Så det tllsammans med de långa stegen gör honom väldigt skumpig. Biter tag i bettet gör han också om man som jag, inte är tillräckligt rörlig i fingrarna.


Vi red lätt utan stigbyglar och övade på att sitta ner, samt att reglera steglängden. 
I min grupp var det två och en halv häst medan resterande var ponnys med mycket mindre steglängd så jag hann upp de andra hela tiden även om jag försökte korta upp Idefix.


Bildkälla (C) Anna Lundin
Han är stor som ett hus men charmig gamle Fixxen ^^


Kan minst sagt säga att jag var stel efter den lektionen. Öm i rumpan var jag också men främst stel i nacke och lår eftersom jag spänner mig för att jag tror jag kommer glida av annars även om jag inte trillat av pga nått sånt än. Svårt att bryta dåliga vanor som vi alla vet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0