Gårdagen i Falsterbo

Vaknade vid 3 och försökte sova den sista halvtimmen innan jag skulle upp men det gick dåligt för jag mådde redan då dåligt av åksjuka. Så jag orkade i princip inte göra mycket alls på morgonen anat än att börja plocka ihop mina grejer som skulle med men när mamma klev upp för att köra mig till ridskolan låg i soffan och mådde bara illa. Ville verkligen inte åka men mamma i princip tvingade mig vilket jag är glad över såhär i efterhand.

Mådde som brutalt illa så jag vågade inte sova för det kulle ju innebära att jag inte hade koll på vägen. Annars hade jag tänkt sova lite på bussen eftersom jag sov så lite under natten. Väl där fick vi parkera bland de riktigt stora hästlastbilarna. Faktum är att vi parkerade precis bredvid Patrik Kittels buss. Ganska kul, man blir lite smått starstruck sådär ja.

Mötte upp Malin och hennes polare Sara på området och började gå loss i butikerna. Inte för att vi handlade överdrivet mycket men allt ska ändå vändas på så man inte missar nått riktigt bra kap. Höll faktiskt på att missa nånting som jag verkligen ville ha. Inte så att jag letade efter det men när jag hittade det, och till ett bra pris också! Lyckan var gjord. En blå DM-piké, likadan som min andra bortsett från att den är brun.

Ett gäng grå lindor och tunna KL-strumpor fick också följa med hem. Annars köpte jag nästan ingenting i övrigt på området. Ja, mat då men den var äckligt dyr, precis som förra året. Inträdet till området bjöd morbror Olof som hade fått fribiljetter på. Jag tackar för det!

Vi tittade inte jättemycket på tävlingarna, det är ju inte det roliga när man är där och särskilt inte när man inte köpt läktarplats utan sitter på gräset nedanför två av läktarna. Men vi hade kul ändå, riktigt kul och jag kan konstatera att både Malin och Sara är kittliga. 

Jag hade lite problem när jag skulle hitta tillbaka till bussen igen, gick åt HELT fel håll. Frågade nån parkeringsvakt men han hade inte koll på vart man parkerade bussarna, han sa nånting om att gå tillbaka till entren och sedan nånting mer som jag inte kommer ihåg så jag gick tillbaka. Men jag mötte några av de andra när jag kom tillbaka dit så det var bara att haka på dem. Tydligen bara jag som har orienteringsminne som en guldfisk. 

Hemresan gick bra, kunde inte sova för jag satt ut mot gången så jag fördjupade mig i filmen som visades. Draktränaren hette den och jag tyckte den var ganska bra. Jag må va gammal men jag tror fasen jag upskattade den mer än många av de yngre som var med. 


Så ska man summera dagen så är jag fantastiskt nöjd och jag är SÅÅ GLAD att mamma tvingade iväg mig på morgonen trots att jag mådde så dåligt. Jag hade verkligen ångret om jag inte följde med och det sa mamma också på morgonen. 




Kommentarer
Postat av: Malin

tack för en bra dag trotts regn, kittlande och så vidare ;)

2012-07-13 @ 16:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0