Edi 12-03-09 (igår)

Slutade tidigt så och fick skjuts med Karro och hennes mamma hem så jag var väl på internatet vid 2. Var i stallet vid 3, trodde Moa skulle komma lite efter 4. Hon kom typ halv 7. Inte för att vi egentligen bestämt nån tid men ändå lång väntan.

Hann såklart fixa allting innan hon kom. Mocka, borsta båda fålarna,påsar, vatten och fixa Edi för ridning och lite andra småsaker som aldrig blir gjorda annars. Vi red på Täckta banan som är en mindre galoppbana under tak. 


Har som ni vet om ni brukar läsa varit delvis hästrädd nu ett tag, inte för själva hästarna utan för att de ska skena eller slänga av mig. Men igår var jag helt befriad från det. Jag kunde låta Edi trava iväg som om det vore uppvärmning för ett travlopp utan att bli orolig och när han slängde sig från den köttätande häcken kunde jag bara skratta och driva på honom framåt. Fantastiskt!

Moa la ut två travbommar och jag tror faktiskt att Edi tyckte dem var helfestliga, fast de bara var två. Öronen spetsade framåt och låååånga steg efter. Så jag är jättenöjd trots att det arbetsmässigt kanske inte var det mest fulländade passet för honom. Han blev lite lång eller springig emellanåt så det får vi fortsätta jobba på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0