APU hela helgen (Söndag)

Söndagen gick i nästan samma stuk som lördagen. Alla vanliga stallsysslor och sen fick jag rida en häst och å med en. Visserligen gick vi med hästar under lördagen också men det glömde jag nämna innan.

När vi hade ridit klart hade jag nog kunnat tänka mig att byta Candide mot en muffin eller nått. Där pratar vi om att älga på med näsan i vädret! Vi red mestedels i galoppbanan och i Hastings där det pågick en körövning som tydligen var mäkta intressant. Candide är alltid lång och svår att korta upp och jag kan säga det att det var inte lättare utomhus med massa på gång som nationella ponnytävlingar, baklucke-loppis och körövning utspritt över anläggningen.


Hästen jag promenerade var mycket trevligare haha! Stackars lilla Magica de Hex hade kolikkänningar igår så det blev vila och promenader för henne denna helgen. Som tur är verkade det gå över ganska snabbt för hon var hängig lördags förmiddag men piggnade till sen. 


Lekte fotograf senare på dagen så jag ska se om jag kan snyta några bilder av Karro och lägga upp dem här.
Man kan ju inte säga annat än att jag var en hängiven fotograf som provade en del olika vinklar, hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0