Svenskaresultat

Nu vet jag betyget på två av delarna på nationella i svenska och eftersom de är bra skriver jag om dem. Hade de varit åt helvete hade jag antagligen knappt nämt dem över huvudtaget. Men vad det blev får ni fråga in person för annars kan vi ge oss fan på att någon klagar på att jag skrev ut det.

Fick inte bara tillbaka bedömmningen för läsförståelsen i nationella (har tidigare fått för muntliga) utan även från ett omprov i ordklasser, satsdelar och bisatser som inte gick så bra, i kommentarerna stod det att provet var otillräckligt och att jag skulle plugga på det för min egen skull.
Inte så bra.

Tredje bedömmningen gällde en bokredovisning vi gjorde igår där vi satt i grupp och diskuterade boken "Saknad" av Karin Alvtegen. Fick tillbaka en bedömningsmatris där läraren kryssat i vilka kriterier man hade uppfyllt och jag fick finfint resultat där. 


Så för att summera det kan man säga att svenskan går riktigt bra just nu, har en del kvar på nationella att få svar på men den kommer inte fören tidigast nästa vecka. Så jag är hyffsat nöjd

Kommentarer
Postat av: Elin

Förstår inte riktigt: Ska du göra omprov på omprovet gällande ordklasser och det där? Eller klarade du omprovet?

2012-05-11 @ 12:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0