Dunder

Har spenderat nära en timme i skogen med den hästen. Underbart!
Inga krav, bara sitta där och veta att han aldrig skulle få för sig att göra något dumt.

Vet att han kan vara lite egen, men idag var han på gott humör och gjorde nästan allt jag bad om.
Han var lite seg i traven i början så jag fick hoppa av och leta upp ett passande "spö" men sen var det inga problem. Inte ens galoppen protesterade han mot.

Det blev väldigt blandad ridning med lite klättring, upptäcksfärd, trav och galopp.

Han var svettig när jag hade ridit så jag svampade och la på ett täcke. Det tar ju ett tag för honom att torka så jag började attackera manen(jättetjock) med en piggborste.
Märkte inte att Erica dök upp så jag höll på att dö, när hon sa hej. Skrek rätt ut faktist.

Så vi pratade en stund och sedan sa hon att hon kunde ta ut Dunder om jag ville.
Så jag tog min järnhäst och galopperade hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0