Ridlektion

Vi red ute på gräsbanan, ganska självständigt även om vi hade vissa grejer vi skulle göra, typ framdelvändningar och skänkelvikning. Försökte mig på ett galoppombyte, har inte en aning om hur man gör men om man så att säga fattar andra galoppen när man redan galopperar byter vissa hästar ex Cline galopp.
Det funkade dock inte på Hilma och Ingrid undrade nog vad fan jag höll på med.

Sara ville jag skulle motionera Sheridan åt henne men så var han uppsat på lektion pga ett stooort misstag så det blev inget.
Pratade dock med ingrid om blåbärshoppningen på fredag, ska antingen hoppa Birk 80 - 80 eller Tilka 70 -80 beroende på hur hostig Birk är. Men nu känns det som att jag nog är mer pepp på att hoppa Tilka trots att jag känner mig säkrare på Birk.

Får se hur det blir. Anmälde även mig och Beatrice till nästa Lingondressyr.


Skulle verkligen vilja ha någon att fota på fredag!
Igen som kan ställa upp?
Ska försöka låna systers kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0