Igångridning 2/8 -11

Fick rida på tre pållar idag varav två var ponnyer. Alltid trevligt att rida ponny även om man i början känner sig som en elefant på en myra. Cyklade hur eller hur upp så jag var där runt halv 9. Det vara bara jag, två tjejer till och så ridlärarna förståss.


Birk:

Red han ganska slappt, vi skulle skritta ungefär en halvtimme och då trodde jag vi skulle göra det på halvlånga tyglar men tydligen skulle vi arbeta dem också. Tankeverksamheten är på topp! Gick väl bra, Birk var rädd för en vagn med hinderstöd så den tittade vi närmre på.

Birk i stallet.

Arielle:
Henne försökte jag rida mer samlat men det gick ju som det gick, hon kändes större efter ett tag i alla fall. Hon kan vara ganska lättskrämd efter betet så fick ta det extra chill när jag hjorde i ordninge henne. 
Failad redigering. Jag och Arielle. Hejhej stolsits och tjock ponny.

Wagner:
Wagner är väldigt stor, både storleksmässigt och hur han rör sig. Lyckades rida genom ena sidan men inte den andra. Han gick väl inte i nån vidare form men det var första dagen och jag är minst sagt ringrostig! Fick hjälp av Pia en stund när hon körde  ut bommar på planen men hade svårt att höra vad hon sa när traktorn brummade. Vissa grejer hörde jag dock: räta på dig! håll om med skänklarna. 






Men fina miner vi gör!





Fina ridbilderna blir när man egentligen håller på att skritta av. Hoppas att det finns någon som kan tänka sig att fota lite imorgon också.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Wagner var ju jättesnygg :)

2011-08-04 @ 20:10:49
URL: http://hezioze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0