Igångridning 4/8 -11

Birk:
Stenhård i munnen som vanligts men ändå lättare att jobba än han brukar vara vilket jag antar beror på att vi drider ute och då måste han lyssna på mig för att veta vad vi ska göra. Jag har jättesvårt att känna ifall hästarna bara kröker på nacken eller verkligen går i form men med Birk som oftast skjuter fram nosen rakt fram så är bara att han böjer på nacken en bedrift.



Wagner:
Kändes från början ganska fin, fortfarande inte lättriden men ändå samarbetsvillig. Sen så var det som om han helt enkelt tappade ena benet. Att flytta bakdelen utåt medan man red som var så lekande lätt i början gick inte vilket troligtvis beror på att jag rider med för stora hjälper och att han då blev irriterad. Fick hjälp av Erika med hur jag ska hålla mina händer och hur små hjälper jag faktiskt behöver använda. Men får väl ändå säga att det gick ganska bra, han var trots allt avslappnad större delen av passet.


Favorit i repris.  Jag och Wagner.

Duffe:
Skrittade honom i 25min ungefär på gräsplanen medan Jennie red Cline. Ganska tråkigt att bara skritta runt runt. Tittade på endel läskiga saker som tex en traktor och en tröja som hängde över staketet. Farligt värre sa Duffe som lekte arab ( interntskämt typ ).

 

Duffe och Mördartraktorn som stod på samma ställe hela tiden men var lisfarlig ändå.

Kommentarer
Postat av: flickjakel

Traktorn kunde varit en puma, eller en elefant daaaah :O

2011-08-04 @ 19:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0