Stallet

Tjatade mig till skjuts till stallet idag. Och då menar jag att jag TJATADE. Men i gengäld har jag lovat att städa badrummet uppe.
Fick iaf skjuts upp till stallet. Upptäckte att någon hade gjort Eddies påsar åt mig men jag har ingen aning om vem.
Så jag satte igång att mocka boxen istället. Ställde sedan upp Eddie i spolspiltan för att göra i ordning honom. Lite onödigt kanske. Har ju inte direkt långt till sadelkamaren eller spolspiltan.

Bilden känns liite overkill faktiskt

Gick ut med honom i stora ridhuset och tänkte perfekt! Här är ju helt tomt. Mer plats å bre ut sig.
Men en stund senare kom dem å skulle bygga bana tills imon. Hade ju liksom inte kollat vilka dagar ridhuset var bokat så fail på det. Jag frågade om jag kunde rida där ändå och det fick jag. Fast Eddie blev ganska spänd när det kom en massa härliga huinder.

Haha, han tog ett stort skutt ut från spåret också när det helt plötsligt kom in en bom genom dörren längst bort.
Jag trodde de hade fått in allt så jag red förbi trots att dörren var öppen.

Men han lugnade sig så småningom och gick riktigt fint.
Tror jag iaf, är ju ingen superryttare direkt.
Är nöjd med dagens ridning.


Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0