Gymnasieantagning

Jag har blivit antagen på
val 1:
Naturvetenskap med Hipologisk inriktning
Polhemskolan, Lund
och
val 3:
Humanist-programmet
Åkrahäll, Nybro


Jag tycker att man skulle göra hela antagningsgrejen när det gäller gymnasiet mer landsbaserad så att det blir enklare att söka i andra områden än hemområdet. När jag skulle söka i höstas var jag inte ens säker på att min sökning till Lund gått igenom eftersom man enligt hemsidan inte behövde någon kod, vilket mitt dexter (Kalmar-regionen ) krävde.
Så jag pratade med min syv som också tyckte hela grejen var skum och skrev sedan in Skånes kod och hoppades på det bästa.
Hade varit bra om sök-grejen varit konsekvent i hela landet.
Det hade varit nice!


Förövrigt vet jag inte riktigt hur jag ska tacka nej till Åkrahäll.
Vill gå på Polhemskolan och har tackat ja dit. Men tacka nej måste man ha en blankett till.
En blankett jag inte har.
Hoppas den kommer med posten de närmsta dagarna.

Kommentarer
Postat av: flickjakel

Du behöver bara tacka ja/nej till ditt första val :)

2011-07-07 @ 10:58:34
URL: http://flickjakel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0