Hoppning Dunder

Byggde upp hinder i lösdriften istället för på betet för då kan de vara kvar där.
Byggde ett regelrätt hinder med bommar och stöd. De andra hade vi några tunnor till och körde sedan med stockar och grenar. Plockade upp lite fram för stora stocken så det blev ett längdhinder.


Värmde Dunder i skogen och började sedan hoppa.
Hoppade alla hinder utom ett åt båda hållen.
Gick så sjukt jävla bra att det knappt är sant!
Hästen som inte kan hoppa hoppade skitfint!

Visst, han har ingen bra teknik men nu vet vi ju hur vi ska göra.
Han tar verkligen i när han hoppar, det ser segt ut och som om han ska stanna från marken men på ryggen känner man verklgen vilka hopp han tar och hur han faktiskt bjuder mot hindrerna ( han lägger i handbromsen i paddocken! ).


Rev gjorde han främst på ett hinder som ligger i nerförsbacke så jag tror inte han riktigt vågar ta sats när man kommer från det hållet. Från andra hållet hoppade han underbart! Erika (ägaren) stod en stund bredvid det hindret och hon sa att han verkligen FLÖG över. Tvingar man han till att hoppa i paddocken hoppar han först med frambenen och efter det med bakbenen. Väldigt obehagligt om jag ska vara ärlig.


Hade nya kläderna från FHS, pikén vart asbra att rida i. Man kände inte att man blev varm.
Hade docjk inte stövlarna idag. Oljade dem igår och sedan ska de stå ett dygn och det hade blivit ett knappt dygns torktid om jag använt dem idag så jag skippade det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv. Om du vet vilken sida det är du hittat den faktan på får du gärna länka till mig. För mig låter det som om det skulle handla om felbandagering i så fall. Jag menar, man har ju paddar och fleese/elastiska lindor och padden är ju väldigt dämpande. Skulle man linda så hårt att blodet inte kan ta sig dit så skulle det handla om stasning, och det är utbrett icke-bra.

2011-07-21 @ 00:27:51
URL: http://jeeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0