Funktionär

Har stått som funktionär ute på banan hela gårdagen.
Inte varit funktionär på typ två år så var ärligt talat ganska osäker på vad jag skulle göra först men ah, det är ju inte särskilt avancerat egentligen.

Har både varit hindervakt (läggt upp rivna bommar ) och flaggat för start/mål.
Har även försökt smörja in mig med solkräm mellan varje klass men trots det har jag bränt sönder axlarna.

Svider och håller på. Har smörjt med det vi kallar för "det blåa" eller "cypern blått".
Det är nått kylbalsam som vi köpte på Cypern för x-antal år sedan.
Väldigt blåfärg på det och kyler helt underbart bra.

Haha det fanns massa käk kvar när tävlingen var slut sådå passade man ju på och tjockade på sig.
De får ju ändå bara slänga det annars.
Fick även beröm för att jag jobbat duktigt under dagen och sen var jag ju då tvungen att säga att jag nog inte kunna funktionära mer för jag skulle ju flytta i höst.
Och vart skulle jag flytta då?
Jo se Flyinge. Och genast höjdes ögonbrynen och jag fick imponerade blickar.

Kan ni förstå att jag har svårt att hålla läft när det händer varje gång någon nämner ordet gymnasium och jag berättar vart jag ska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0