Edi och Felice 11-11-26

Höll nästan på att inte bli nån ridning på Edi över huvudtaget. Jag får inte rida ut själv på honom under några omständigheter stod det i mina förhållningsorder från ägaren. Men en skritttur blev det i alla fall tillsammans med en annan tjej i stallet medan hon skrittade fram ute. Skulle ha ridit med Moa men hon ändrade planer helt plötsligt.

Promenerade Flisan i 50min på terrängbanan. Hon skötte sig fint men var lite halvtittig. Troligtvis för att det blåste en del ute. Kände mig fruktansvärt knasig som gick och pratade med hästen hela rundan men det var ju för att hon skulle hålla sig lugn. Känns alltid som om de blir lugnare om man pratar med dem men om det har någon egentlig effekt vet jag inte.

Mockade, fixade mat, smorde sår med jod alt helosan, putsade grejer och lite annat smått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0