Stalltisdag

Teoripov på första lektionen. Lite om tygelhjälperna, kavaletti och halvhalter. Hade vikarie där och en annan vikarie på ridlektionen. Red i första gruppen föratt jag skulle få mer tid efteråt.

Red High Speed och jag fick öva mycket på sitsen. Hamnar i stolsits när jag sitter ner och klämmer mig fast med knäna vilket verkligen inte är bra. Det blev dock bättre i slutet jämfört med i början men det är ändå långt kvar och kommer ta bra tid att få riktigt när man väl lärt in fel.

Men en riktigt bra sak var att jag var inte ett dugg rädd alls. Hoppade ju HS förra veckan och då darrade jag efter varje runda. Framsteg. Sakta men säkert tar jag mig tillbaka.



Lunch vid 11, hem hämta datorn. Mentorstid och lååång rast innan Hippologi 3:n började. Redovisnngar om välfärd för ett djur. Gick väl inte superduper men jag kunde prestera nåntng som borde bli godkänt och med min nuvarande motivationsnivå är det huvudsaken.


Förövrigt var det nu sista ridlektionen och ridteorin för den här terminen, nu blir det körlektioner och hippologi 1 fram till sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0