Fy satan vad varmt

Hängde med Jennifer till stallet idag för att kolla till ridskolehästarna. Fy satan vad varmt det var.

Fyllde på vatten i deras tre badkar och råkade sen dra åt skruven för hårt så det blev lite fucked upp.
Sedan smörjde vi clines mule med helosan och sprejade honom med flugmedel. Så blev det ju att kolla hur de andra hästarna mådde och kolla lite på benen på dem.
De flesta har ju inget att emot att man kommer å lyftre på hovarna å så men vissa vill verkligen inte att man kommer fram, typ Sunny och Kim.
Och har man sen då en tub helosan och en grimma i handen - ja då är man ju livsfarlig.

Men gammle Bobby fick sin mule smörjd vilket han inte uppskattade hela tiden.

Kollade alla och sen så räknade jenna dem och inser att det fattas en.
Eftersom vi inte kan se honom nånstans så beslutar vi oss för att gå igenom hela hagen och kolla efter honom.
Det är mitt på dagen så det är ju asvarmt och så går man där med ridbyxorna och den svarta t-shirten på.
När vi då tillslut kommer tillbaka till flocken igen(de står vi vattenkaren) så ser vi att Doc är där. Så har han troligen bara stått bakom nått så att vi inte kunde se honom.

Gaah!
Aja vi cyklade iaf hemåt och jag blev lite små vinglig ett tag så jag snattade te mig jennas vattenflaska och cyklade lite fortare efter det så att jag skulle komma hem nån gång.

Kom hem - fyllde ett glas vatten - slängde mig på golvet - spillde förvånansvärt lite vatten - och bara dog på golvet en stund.

Sen duchade man och nu funderar jag starkt på att typ sova nån timme eller nått. Är helt slut trots att jag bara var ute nån timme i solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0