Birk

Skulle rida Birk idag vilket jag inte direkt blev överlycklig av. Men det gick faktist riktigt bra.
Korta tyglar och bestämda skänklar resulterade i en ponny som faktist var lösgjord. Får jobba lite med formen men det är en bra början iaf.
Diggade när jag gick direkt från en skänkelvikning åt höger till vänster galopp.
Det känndes nice även om tanken var att vi skulle trava mellan.

Hur eller hur så gick det ovanligt bra för att vara mig+birk men jag kunde knappt röra ringfingrarna ibland för att jag fick hålla emot så mycket. Ett par blåsor fick jag också men dem är av underordnad betydelse.

Har märkt att det går lite bättre att rida honom när man är sur för då släpper man inte tyglarna som man kanske gör annars.

Hjälpte till att fodra efter och snackade med Jenna en stund innan jag cyklade hem å duschade.
Nu verkar det som om lite kvällmat är på G.
Härligt!
Är ashungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0