Stallet

Red ut med Dunder idag. Var så tidigt att dimslöjorna låg kvar och gräset var blött.
Rätt kallt ute i skogen men alldeles för varmt i solen.

Han gick rätt hårt igår så jag tänkte ta det relativt lugnt. Skrittade och travade mest och galopperade lite såklart men han var ändå svettig. Där har ni en anledning till att det är så bra med en stallbok. Man kan se vad den andre har gjort innan så kan man anpassa sig lite till varandra.

Lät han stå inne en stund men han var så uttråkad så jag släppte ut honom halvblöt i hagen.
Han torkar ju ändå bättre ute så.

Sedan pratade jag ölite med Erica och Camilla som ville påminna mig om att älgjakten börjar nu och att de tydligen är lite för skjutglada i området. Så på Onsdag rider jag nog på betet och på söndag ska Emma hålla lektion för mig i paddocken :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0