Framme

Har nu varit här i några timmar och sa för en stund sen hejdå till mina föräldrar. När vi körde till Flyinge så stannade vi utanför Kristianstad (?) för att köpa lite smått och gott som tec schampo och balsam. Köpte även ett par ridskor då mina tidigare ju var lite hål i. 

Direkt när vi kom hit så presenterade sig elevemsföreståndaren och visade grovingång + ett dubbelrum. Hon visste dock inte vart jag skulle bo eller med vem då hon hade glömt sin lista hemma. Så vi fick skriva på kontraken medan hon cyklade hem och hämtade sin lista.

Pappa och jag kollade in baksidan ( tävlingsbana på gräs där) medan mamma satt inne. När vi kom in igen satt mamma och pratade med en annan ny tjej, Matilda och hennes pappa. Anna lena som förståndaren heter kom efter ett tag, jag fick min nyckel och då hade en tjej till hunnit komma. Min rumskompis har dock inte kommit än så jag har ingen aning om vem det är.

Möblerade om lite och bar in mina grejer, jag valde säng och stoppade in lådorna på min sida rummet. Sedan körde vi bort till Södra Sandby för att äta och handla lite mat tills imorgon.  När vi kom tillbaka hade min roomy fortfarande inte kommit. Plockade lite och sa sedan goodbye till mor och far som efter det brummade bort till Åkarp, där de har kompisar och lämnade mig själv att börja packa upp.

Jag har inte fått lösenordet till bredbandet än men mammi aktiverade det mobila så jag bloggar på det just nu.
Jag lovar att det kommer komma upp ett inlägg med bilder på mitt rum så snart jag har plockat in ordentligt. Just nu står ju grejerna lite huller om buller och dessutom saknar jag en roomy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0