Igångridning 12/8 -11

Hilma:
Fick inte genom henne alls lika bra när jag red mer själv. Hon var inte en oböjlig stock utan mer en gren, böjlig men det tar emot. Dåligt minne som jag har kommer jag inte ihåg så mycket av vad vi hittade på. Men hon har ändå bekvämare trav än tex Poseidon lösgjord eller inte.

Wagner:
Red även här själv om jag inte minns fel(?) ihop med de andra på gruset. Wagner fick gå med jättekorta steg i traven för att jag skulle kunna sitta ner bra och i ena varvet var det inga problem men i vänstervarvet ville han inte alls vara med utan han ville ta normala steg och då blev jag jätteskumpig, flaxar med armarna och pga flaxet så blir mina händer hel fukkade och rycker honom i munnen vilket ör honom grinig. Men stundtals fick jag honom att gå lugnt med korta steg även där och då slappnade han av lite i alla fall. Galoppen däremot var jättefin. Eftersom han redan i traven gick med korta steg så blev galoppen kort direkt och jag blev stadigare i handen, kunde jobba mer med sitsen och mindre med benen. Precis som han vill ha det. Så där slappnade han av som mest under hela passet skulle jag vilja säga. Det var ju ingen suppergalopp men den var nog riktigt bra för att vara jag :)


Hoppas att systeryster vill ta och skicka korten snart så jag kan börja rensa bland dem och plocka ut dem som är värda att visa upp. *pik*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0