Igångridning fredag 5/8 -11

Birk:
Red fram han så att säga och försökte jobba honom innan Erikla tog över och verkligen red igenom honom.  Sen fick jag hoppa upp igen och då gick han inte lika bra som när hon red. Erika hjälpte mig med hur jag ska hålla händerna. Jag flaxar med händerna när jag försöker sitta ner och då blir det inget stöd i munnen för hästarna utan bara hårda hjälper. Måste alltså lära mig sitta stadigare och därefter arbeta med att minimera mina hjälper. Både i händerna och med skänklarna.


Birk

Cline:
Tog han ganska direkt efter att hovslagaren skott honom fram men han verkade inte alls öm. Däremot ville han hela tiden förböja sig åt antingen höger eller vänster. Ulle visade hur korta tyglar jag skulle ha och att eftergiften ska komma när de går i form och inte innan. Det tog ett bra tag men tillslut gick han i en ärlig form med bakbenen under sig och eftergiven i nacken. Då tyckte jag det kunde räcka, han var liksom helsvettig!
Duschade honom efteråt.


Cline efter ridningen.



Såhär ser mina fingrar ut när jag rider just nu. Tejpade med kirurgtejp och sedan maskeringtejp över det.
Borde verkligen köpa mig ett par vantar så jag slipper såren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0