Ridlektion

Har ju egentligen slutat på ridskolan men jag fick rida med på min gamla lektion ändå. Trodde jag skulle få rida på nånting stort, brunt och med långa ben men det blev en kraftig, svartvit "ponny" med enormt huvud. Eller nu ser huvudet inte så stort ut men vänta till de klipper honom i vinter...

Cline:
Han segade som fasen när jag skulle skritta ut på spåret och då fick han sig ett rapp med spöet. Säger man till honom så i början av passet att nu är det allvar, så brukar han var lättare under resten också. Visst får man säga till honom senare också men då är det mer peta dit en påminnelse. 
Hursom så var hanriktigt piggelin att rida. Gjorde väl inget speciellt så på lektionen utan det var mycket om hur ridningen kommer läggas upp under året och att sitsen kommer vara i särskilt fokus. Red utan stigbyglar ett bra tag i både trav å galopp. I galoppen kändes det som att han inte riktigt kom fram och bjöd framåt men jag misstänker att det bara känns så nu när jag har suttit på en massa hästar med stor vägvinnande galopper den senaste tiden. Vi fick rida lätt utan stigbyglar sista stunden och det mina vänner ä fruktansvärt jobbigt!
Kan tänka mig att meningen med lektionen var mycket att kolla vart gruppen låg i utvecklingen.

Clines skalle i profil

Kommentarer
Postat av: Julia

Rider du på tisdagar?

Vilken tid? :)

2011-08-17 @ 09:45:54
URL: http://ourhorsesjuliaochnicole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0