Hemhemma

Då var man hemma i Nybban igen. 
Beundrar lite migsjälv för att jag lyckades med konststycket att packa på morgonen och ändå få med det mesta. Lite för mycket kanske. När jag lämnade internatet hade jag en stor resväska, min skolväska, min gamla skolväska, en kasse julklappar, en filt och en sovsäck. De två sista och några böcker lämnade jag i skolan(bibliotek och polare).

Skoldagen bestod av att äta faktiskt. Vi fikade på matten, vi fikade på biologin och de som hade tyska fikade där. Efter det var det ironiskt nog dags för lunch och efter det tog jag, Isabelle och Karro oss upp till stan för att köpa godis och Karros kulle träffa sin pojkus vänus.



Tog tåget direkt från Lund vilket är jädra skönt. Ibland får man ju byta i Alvesta men det vet jag aldrig fören jag hoppar på tåget. 

Satt den första timmen på min väska vid en av dörrarna för det var så mycket folk. Hade sällskap av Staffan aka Björken som bodde på internatet ett tag och som nu är tillsammans med en av mina klasskompisar, Viktoria ^^

När vi kom till Hässleholm tror jag det var hoppade vi på konduktörernas inrådan av och hoppade på igen längre ner i tåget där det fanns sittplatser. Så roade jag mig att reta Björken för att han är från Gotland. Har egentligen inget mot gotland, tycker det bara är roligt att jävlas med björken.


När jag kom till Nybro höll jag på att halka ett par gånger innan jag åkte hem med MoP. Det är ju så mycket kallare här än i Skåne även om det blåser där konstant. Får införskaffa broddar till skona, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0