Julafton

Dagarnas dag och en mysig högtid.
Många högtider är långdraga och tråkiga men julen är framför allt mysig. Bara det här att man hälsar god jul till en massa folk som man egentligen inte känner så väl är mys. Något som är mindre mys är dock Facebook där det tillslut blir drygt med upprepningen och där varenda spel har "Limited Edition" och "Köp nu innan de försvinner".

Men tillbaka till vad jag hittade på under dagen
Vaknar lite lagom speedad som alltid och kilar ner för att äta frukost med familjen. 

Klär på mig, följer med mama och syster till kyrkan vilket är mycket ovanligt då a knappt varit i en kyrka sedan min konfirmation som jg knappt vet varför jag gjorde. Var helt okej mysigt även om jag ville kräkas på vissa som jag verkligen inte tycker om och frös en del.

Sedan är det att slöa hemma ett tag innan jag och MoP tog oss bort till faster Kalle för att fira jul där med pappas sida av släkten. Jenny var också med där en stund men skulle jobba och Elin firade jul med sin pojkväns familj.

Tummen upp på julbord, Kalle Anka och julklappar. En mindre tumme på att granen höll på att välta upprepade gånger pga av en något exalterad valp som ville åt katterna som trycke bakom soffan.

Fikade gjorde vi också någon gång under kvällen men riktigt när kan jag inte placera. Elin och Cenny dök även upp en stund. Vad jag fick i julklapp kommer upp i ett separat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0