Trista regler

SvRF har förtydligat regler gällande loggor på hästgrejer vid tävling vilket fått hur många hästbloggare som helst att se rött. Regeln har funnits tidigare men det glömmer ju många att nämna i sitt raseri. Jag själv har varit ganska förbannad över detta eftersom jag gillar stora loggor på exempelvis schabrak och med de här reglerna får loggorna vara endast 1x3cm vilket är fruktansvärt litet och dessutom bara förekomma en gång per grej.


Anledningen är att de inte tycker att företagen ska kunna åka snålskjuts på alla som betalar för att bära ett visst märke. Att de liksom utnyttjar märkeshysterin och därför inte väljer att sponsra sporten eller ryttarna för att synas.


Jag ser meningen med det men jag tycker ändå att det är riktigt trist
. Just i och med att schabrak med större loggor är så snygga. Visserligen gäller det bara inne på banan men det går ju inte riktigt att visa upp sitt fina schabrak på framridningen och sedan byta innan start. Däremot är större loggor tillåtna om man sponsras av någon. Så jag får helt enkelt hitta någon med snygg logga som vill sponsra mig sen när jag ska börja tävla ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0