Dunder 29 Juli

Skulle inte rida idag av tidsskäl men tog mig ut endå för att kolla över honom så han mådde bra.  Det gjorde han, några nya sparkmärken var det men inget allvarligt. Sparkmärkena är ju inte mycket att göra åt, det man kan göra är att smörja med nått men det är inte nödvändigt och de läker ändå.


Hoppade honom för hand idag vilket resulterade i en knäckt bräda. Större delen av paddocken var en enda stor vattenpöl och mina skor är inte vattentäta så vi höll oss till ett hinder, den brädan knäckte Dunder ganska fort men använde den ändå.

Tog ett tag innan han fattade att jag ville han skulle hoppa men när han gjort det avslutade jag. Man ska ju alltid sluta på topp! 


Tog in han och strechade honom, inget avancerat men ändå något man borde göra oftare med både ryttare och häst.

Som belöning när han hoppar och strechar får han knäckebrödsbitar. Jag tog med ett LCHF-knäcke hemifrån som jag tycker är äckliga. Varje gång han fick en sån bit skakade han på huvet och smaskade, skitgulligt! 
De vanliga knäckebröden tuggade han bara i sig. 

Kan försöka få med någon som filmar nästa gång jag ska göra sånt här alt be nån i stallet så kan ni få se hoppning för hand och när jag strechar.
Vore det intressant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0