Dunder

Heestjeewel!

Hoppade idag och Dunder var alldeles för pigg!
Klev sönder hindrerna och hoppade typ ett, det enda han inte kunde trampa i, en stock.
Bockade efter ute på änegn och jag trodde jag skulle åka av så jag skrek.
Då stanna han å typ "Ojsan du tyckte inte visst om detdär"

Red runt en stund i skogen och körde sen igen. Med kortare tyglar och drev inte lika mycket.
Han hoppade bättre men började istället bocka innan jag ens kommit ut på ängen.
Jag typ "FYYY Dunder, Fyy! " å då sluta han och fortsatte på stigen.


Idag var en av de få gånger jag varit rädd för att åka av honom.
Vet ni va det fulaste va?
När han bocka första rundan tänkte jag att jag verkligen velat ha min säkerhetsväst!
Jag som tidigare var en motståndare till västar för att de var så obekväma.

Dunder och den mycket mer fotogeniske Zerro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0