Min väg till gymnasievalet del ett

Började väl faktiskt grunna på gymnasiet för flera år sedan.
Kommer ihåg att jag var stenhårt beslutsam att jag skulle flytta till England när jag fyllt 16.
Jag skulle gå på en av världens bästa galopp-skolor, BRS och så var det bara.

Sen efter det har det svängt totalt.
Svängde till att skippa först England och sedan även hästutbildningar som helhet.

Sen i 8an kom det upp igen. Jag började få enstaka brev från gymnasium och klassen hade väl sitt första info-möte med syv:en om jag inte minns fel.
I 9an strömmade gymnasieinformationen över oss. Vi fick kataloger med info om programen och gymnasiereformen från syv:en, diverse gymnasium skickade hem broschyrer med info om att just deras gymnasie var bäst och gav störst chans till jobb. Vi hade även enskilda samtal med syv:en där hon förde oss om våra funderingar och frågor.

Då var jag stensäker på att Elprogrammet var det rätta för mig. Ett praktiskt arbete och det var lätt att få jobb.
Kollade in Lars Kagg-skolan i Kalmar och praoade även på en elfirma.



Det blir så himla mycket text om jag tar allt sammtidigt så jag delar upp det.
Del två tidsinställer jag tills imorgon.

Kommentarer
Postat av: Matilda Holmström

SV: Dissa på du! :D

2011-05-27 @ 21:04:26
URL: http://twolivesonepassion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0