Dunder 3/10 2011

Det var en ganska seg herre jag satt upp på idag. Tog ändå en långtur även om den mest gick i skritt med inslag av trav och galopp. Ponken vilade igår så han borde ju inte vara så trött idag. Han hade heller ingen feber (tempar alltid innan ridning) så han var ju inte sjuk.


Hoppade på vägen hem, eller ja vi försökte hoppa och då vaknade han till bra men det var bara det att den som hoppat senast inte plockat upp när hästen mosat "hindrerna" så hoppstigen såg ut som ett plockepinn. Men om allt klaffar nu så ska dunder få följa med upp till ridskolan och hoppa på gräsbanan där. Måste dock kolla så det är okej och så måste vi fixa transport.
Vet inte om det blir jag eller erika som hoppar isf, kan bli så att båda hoppar honom en stund. Men det är en heldel som ska kollas innan dess och dessutom blir det i så fall vecka 44, under höstlovet så jag måste kolla mer vad som händer under den veckan innan jag kan säga något bestämt.


Hur eller hur så var Dunder svettig när jag kom tillbaka, svampade honom, gav honom mat och släppte ut han. Hann även med att snacka med stallägaren under tiden jag gjorde ordning honom innan ridturen och lite efter. Var bjuden in på fika men jag hade lite att stå i hemma så jag tacka nej. Ridturen var väl kanske inte våran bästa men det var en trevlig stund  i stallet i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0