Krafft-seminarium

Skyndade dit direkt från stallet och kom ganska precis efter sex så det var inget konstigt att smita in. Dock kände jag mig lite rolig som gick på ett Krafft-seminarium med min Hippo-jacka. Kraft och Hippo är båda foderleverantörer och alltså konkurenter.

Föreläsningen var gratis och enligt mig verkligen värd att gå på. Den hade nog gett mig ännu mer om jag haft nångon som helst foderlära bakom mig men den var ändå upplagd på ett sånt sätt att man klarade sig utan att kunna särskilt mycket innan.

Självklart var det mycket fokus på deras egna produkter och de marknadsfördes och förklarades genom hela föreläsningen. Men något som förvånade mig var att hon la så mycket vikt vid att man ska kolla upp höets näringsvärden och även hygienvärden genom att skicka prover på analys. Rent krast borde ju försäljare vilja att man ska handla så mycket av dem som möjligt och foder är ju inget undantag.



Men sammanfattningsvis
, ett bra seminarie med info. Och att de bjöd på smörgåstårta i pausen gjorde ju inget sämre, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0