Flyttarhelg

En riktig flyttarhelg har det varit. Min granne sen tidens början, flyttar sakta ut ur huset och till sin lägenhet med sist flyttdag officiellt sista flyttdag igår. Huset kommer sedan säljas som renoveringsobjekt eller något liknande skulle jag tro. Anledningen till flytten är att husets ägare dog för ett tag sen och att sambon inte har råd eller ork att ha kvar det. Så teoreiskt sett får jag nya grannar när det sålts. Inte för att jag lär märka särskilt mycket eftersom jag bor i skåneland nuförtiden men ändå.


Den andra flyttaren är en lite mer positiv flyttare. Fin flickjakel har lämnat boet och flyttat till egen lägenhet, en etta i kungshall som kaaanske vill ha lite nya tapeter? HELT FANTASTIK balkong har den i alla fall. Jag följde med upp iförrgår och tittade på den efter att Emma fått nycklarna och wow säger ja bara! Balkongen är som ett lite inglasat uterum, mysigt värre. Var också uppe med lite grejer igår som grannen inte har nån nytta av. Sen blev det att vara social ett tag innan man gick hem, bara för att upptäcka att man var utelåst. Så lillamamma fick allt pallra sig ner och släppa in mig, eftersom jag talat om för henne att jag inte hade nycklar med mig och bad henne låta dörren stå olåst. Visserligen var det pappa som låst, men det visste jag ju inte då ;)


Så visst kan man säga att det för mig varit en riktig flyttarhelg även om jag inte flyttat själv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0